Informatiebalie

  • Je handbagage tot 10kg gratis mee kunt nemen. 
  • Je bijna altijd 24 uur voor vertrek online kunt inchecken.
  • Je voor vluchten binnen Europa vanaf 2 uur en voor vluchten buiten Europa vanaf 3 uur voor vertrek op de luchthaven kunt inchecken. 
  • Het handig is om 2 weken voor vertrek even te controleren of je paspoort  nog geldig is en of je een visum nodig hebt.
  • Je niet jouw roepnaam op het e-ticket mag vermelden.
  • Indien je getrouwd bent jouw meisjesnaam dient in te vullen.

 

 

 

Allereerst van harte gefeliciteerd met deze bijzondere gebeurtenis. Het is voor jullie natuurlijk een enorm spannende tijd waarbij er niets aan het toeval wordt overgelaten.

Mede hierom zijn er regels opgesteld omtrent het vliegen tijdens de zwangerschap. 

Zo mag je, indien je tot 36 weken geen problemen hebt ondervonden, zonder medische verklaring vliegen. Heb je wel problemen gekend tijdens je zwangerschap dan mag je tot 34 weken vliegen. Wel dien je dan in het bezit te zijn van een medische verklaring die tot 7 dagen voor vertrek is afgegeven.

In het kort:

Geen problemen: tot 36 weken vliegen

Wel problemen: tot 34 weken vliegen maar wel met medische verklaring

Bij twijfel: raadpleeg je verloskundige

 

Na 36 weken mag je, hoe goed jij je ook voelt, helaas helemaal niet meer vliegen.

 

Via onderstaande link kun je zien welke regels en voorwaarden de maatschappij waarmee je vliegt hanteert voor het vervoeren van jouw huisdier.

BEKIJK HIER DE VOORWAARDEN VAN UW AIRLINE

 

Ben je die torenhoge rente van een reguliere creditcard ook zo zat en vind je de rekening die bij thuiskomst op de deurmat ligt ook zo’n domper?

Maak dan net zoals wij zelf gebruik van de Skrill prepaid creditcard. Je hebt hiermee een volwaardige Mastercard van het bedrijf Paysafe in handen. Paysafe is één van  ’s werelds grootste en bekendste financiële instelling.

Waarin verschilt een creditcard met de Skrill Mastercard

Bij een normale creditcard leen je in tegenstelling tot de Skrill Mastercard tegen een hoge rente geld (kortlopende lening). Bij de Skrill Mastercard waardeer je het saldo met een bedrag naar keuze op. Dit doe je via iDeal en met uw eigen geld waardoor je geen kortlopende lening aangaat en dus ook geen hoge rente betaalt.

De Skrill card kost slechts €10,- per jaar en is wereldwijd geldig.

Hoe gaat dit in zijn werk

Eigenlijk is dit heel eenvoudig. Je maakt via onderstaande link een gratis account aan. Vervolgens voer je een voor jou makkelijk te onthouden pincode in en klik je links in het menu op Skrill card alwaar je de stappen volgt.

De Skrill website is in het Engels

Dit klopt. Ondanks deze taalbarrière hebben wij er toch voor gekozen om met Paysafe samen te werken. Dit bedrijf heeft namelijk een dusdanige status dat de veiligheid van jouw geld gegarandeerd is. Aangezien wij als Fly.nl onze naam hieraan verbinden staat veiligheid op nummer 1. 

Daarnaast heeft Skrill een eigen App waarop je precies kunt zien wat je hebt uitgegeven en wat jouw saldo is. Deze App is er voor Android en Apple en vind je in de Playstore of Appstore.

Teven is het voor ons erg belangrijk dat je met iDeal kunt opwaarderen. Ook dit is mogelijk bij Skrill.

De site in het Nederlands? No problem!

Klik op je rechtmuisknop en vink vervolgens “vertalen in het Nederlands” aan.

De taal op de website van Skrill wordt nu automatisch naar het Nederlands vertaald.  

 

MELDT JE VIA DEZE LINK GRATIS AAN

 

In die toekomst kun je via Fly.nl ook een auto huren. Informatie hierover zal je t.z.t. op de website terug kunnen vinden.

Afwijkende bagage zoals fietsen, ski's golftassen en bijvoorbeeld grotere muziekinstrumenten moeten apart worden ingecheckt. De regels hiervoor verschillen per luchtvaartmaatschappij en daarom raden wij je aan om contact op te nemen met de betreffende airline. 

 

Voor baby's tot een leeftijd van 2 jaar mag je in de meeste gevallen babyvoeding en spullen om jouw baby te verzorgen aan boord meenemen. Heb je kinderen tot 11 jaar dan mogen deze ook handbagage aan boord meenemen. 

Houd er wel rekening mee dat het kan voorkomen dat jouw eigen handbagage ook gebruikt dient te worden voor de verzorgingsproducten van uw baby.

Vaak mag je voor jouw baby ook 10 kg bagage (geen handbagage) meenemen. Daarnaast mag een buggy of kinderwagen gratis mee.   

De voorwaarden kunnen nog wel eens wisselen en daarom raden wij altijd aan om de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij te bekijken. Deze link vindt je HIER.

Het komt vaak voor dat de bagage bij een vlucht binnen Europa niet is inbegrepen. Wij raden je dan ook aan dit even goed te controleren voor vertrek. Mocht je toch bagage mee willen nemen dan kun je dit online of op de luchthaven bijboeken. Let wel; als je dit op de luchthaven bijboekt betaal je vaak meer dan indien je dit online bijboekt.

Als je geniet van een binnenlandse vlucht ben je eigenlijk altijd verplicht om voor jouw bagage (niet de handbagage) te betalen.

Je mag bijna altijd handbagage meenemen op jouw vlucht. Het aantal toegestane kilo’s en de afmetingen van jouw handbagage verschilt per maatschappij. Wil je meer weten over dit onderwerp kijk dan eens op de website van Schiphol.

Enkele maatschappijen waaronder Ryanair hebben hun policy aangepast. Zo heb je bij de aankoop van “instappen met prioriteit” + twee maal handbagage, Flexi plus, plus of family plus recht op 1 x extra handbagage. Hierdoor mag je in totaal twee stuks handbagage aan boord meenemen.

Je mag hierdoor 1 rolkoffer (55 x 40 x 20cm) van maximaal 10 kg en 1 kleine tas (35 x 20 x 20cm) aan boord meenemen. Let op; Deze koffer moet wel in de bagageruimte boven je hoofd passen.

Als dit niet het geval is kan Ryanair je een toeslag van € 50,- berekenen.

Indien u met een kind in de leeftijd van 2 tot 11 jaar vliegt mag deze ook handbagage meenemen. Baby’s onder de 2 jaar hebben helaas geen recht op handbagage. Wel mag je in veel gevallen een kinderwagen gratis meenemen.

Let op; De regels omtrent het meenemen van bagage kunnen veranderen waardoor je geen rechten kunt ontlenen aan bovenstaande informatie.

Mocht je aan het standaard toegestane aantal kilo's niet genoeg hebben dat kun je tegen betaling extra bagage bijboeken. Deze extra bagage kun je het beste online, na het ontvangst van jouw ticket, op de website van de vliegmaatschappij bijboeken. Extra bagage online bijboeken is vaak goedkoper dan op de luchthaven zelf.

 

Mocht je tijdens jouw vlucht gebruik maken van een overstap dan heb je vaak geen omkijken naar jouw bagage. Als je niet van terminal of vliegveld verwisselt gaat deze namelijk zonder dat je er iets van merkt gewoon mee naar jouw bestemming. 

Indien je niet zeker bent controleer dan op het moment dat je incheckt of je de bagage op de lopendeband kunt laten staan of deze opnieuw moet inchecken. 

Let er op dat je bij een overstap in Amerika in verband met de veiligheid verplicht bent om jouw bagage van de band te halen en deze weer opnieuw in te checken.  

 

Mocht je besluiten om buiten de EU te reizen dan is het in veel gevallen geen probleem om 1 bagagestuk van 20 tot 23 kilo bij je te hebben. Helaas verschilt dit per luchtvaartmaatschappij waardoor wij je aanraden om dit voor vertrek even op jouw ticket na te kijken.

 

Je kunt er van uit gaan dat elke luchtvaartmaatschappij hier zijn eigen regels op na houdt en deze ook nog wel eens wil aanpassen. Daarom is het voor jou het handigste om even naar de website van de luchtvaartmaatschappij te gaan en de actuele stand van zaken te bekijken. Deze link vindt je HIER.

Vaak kun je trouwens gedurende het boekingsproces al zien welke voorwaarden er voor jou van toepassing zijn. 

 

Het verschilt per airline welke verschillende mogelijkheden er worden aangeboden om je vliegticket te kunnen betalen. 

 

CREDITCARD

Een creditcard is een algemeen geaccepteerde betaalmethode in binnen- en buitenland. Wat veel mensen zich niet beseffen is dat een reguliere creditcard erg duur is. Wij raden dan ook aan om met een prepaidcreditcard te betalen.

Wilt u een gratis prepaid creditcard aanvragen klik dan HIER.

 

IDEAL

Middels een IDEAL betaling kun je online overboeken via jouw eigen vertrouwde internetbankier omgeving. Dit is mogelijk voor de volgende banken; ABN-AMRO, ASN bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS bank, SNS regio bank en Tridios bank. Er worden hiervoor geen extra kosten in rekening gebracht. Wil je meer informatie over een IDEAL betaling klik dan op deze link

 

BANKCONTACT

Deze vorm van betalen komt voornamelijk in België voor en te gebruiken middels een kleine toeslag. Woon je in Nederland dan raden wij IDEAL aan.

 

 

 

 

Omdat er aan het ontvangen van een compensatie naar aanleiding van een vertraging heel veel regels zijn verbonden maken wij bij Fly.nl gebruik van de juristen van Claimingo. Deze juristen werken op No Cure No Pay basis en zijn gespecialiseerd in het indienen van een claim ter compensatie van een vertraging, annulering en of instapweigering.

Klik HIER om direct naar de website van Claimingo te gaan waar je vrijblijvend kunt controleren of je recht hebt op een vergoeding. 

Heeft je een vraag dan kun je het beste even een email sturen naar: info@fly.nl

 

Ook kun je gebruik maken van ons contactformulier.

Indien je met een groep wilt boeken is het handig als je even telefonisch contact opneemt met de klantenservice. Zij helpen je graag verder.

Let er op dat indien je voor een groep individuele tickets wilt aanschaffen een luchtvaartmaatschappij gerechtigd is deze te annuleren. Het maakt hierbij niet uit of deze over meerdere boekingen zijn verdeeld. Wij raden je dan ook aan om dit niet te doen en gewoon als groep te boeken.

Helaas wordt er bij geen enkele maatschappij korting gegeven op vliegtickets voor groepen.

 

Indien je in totaal met 10 of meer mensen reist word je als groep gezien. De mogelijkheid bestaat dan helaas niet om individuele tickets te boeken. 

In die toekomst kun je via Fly.nl ook een hotelkamer boeken. Informatie hierover zul je t.z.t. op de website terug kunnen vinden.

 

Via onderstaande link kun je zien welke regels en voorwaarden de maatschappij hanteert voor het vervoeren van jouw huisdier.

BEKIJK HIER DE VOORWAARDEN

Inchecken gaat bij ons helaas niet en doe je op de website van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. Klik hiervoor bovenaan in het menu op "Check-in" en kies de betreffende maatschappij. Er verschijnt nu een scherm waar je op online check-in klikt.

Vervolgens vul je de gevraagde gegevens in, kies je een stoel en boek je indien gewenst bagage bij.

Vervolgens print je de instapkaart uit.

Het komt soms voor dat online inchecken niet mogelijk is. Maak je dan geen zorgen, je kunt dan gewoon op de luchthaven inchecken. 

Daarentegen komt het bij sommige airlines ook voor dat je verplicht bent om online in te checken. Enige voorbeelden hiervan zijn; Easyjet, Ryan Air en Wizzair. Bij deze maatschappijen betaal je zelfs extra indien je op de luchthaven incheckt. Dit alles staat beschreven op de boekingsbevestiging.

Je bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het tijdig inchecken en boarden. Houd er rekening mee dat de luchtvaartmaatschappij je mag weigeren indien je te laat bent. 

Online inchecken is bijna altijd 24 uur voor vertrek mogelijk via de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij. 

Een groot voordeel van online inchecken is dat je alleen nog maar je bagage hoeft af te geven en vervolgens direct door naar de douane kunt lopen. 

 

Hoe laat je op de luchthaven aanwezig moet zijn hangt af van de manier waarop je wilt inchecken en waar je naar toe vliegt. 

Bij ONLINE INCHECKEN dien je de volgende tijden aan te houden:

  • Vlucht binnen Europa +/- 1,5 uur
  • Vlucht buiten Europa +/- 2 uur 

 

Bij INCHECKEN OP DE LUCHTHAVEN dien je de volgende tijden aan te houden:

  • Vluchten binnen Europa +/- 2 uur
  • Vluchten buiten Europa +/- 3 uur 

 

Ondanks dat wij ons uiterste best doen kan het helaas gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent. Dit vinden wij erg vervelend en horen dan ook graag wat er precies is fout gegaan. Stuur alstublieft een email naar info@fly.nl zodat wij onze uiterste best kunnen doen om jouw klacht naar behoren op te lossen.  

Wij gaan er niet van uit maar wanneer wij jouw klacht niet naar behoren hebben kunnen oplossen kun jij je wenden tot de Thuiswinkel Geschillencommissie of Online Geschillen Beslechting.

Ben je ontevreden over de vlucht zelf, de manier waarop de afhandeling van uw bagage heeft plaats gevonden of hoe het inchecken is verlopen dan dien je via onderstaande link de betrokken luchtvaartmaaschappij te benaderen. Deze klachten vallen namelijk onder de verantwoordelijkheid van de luchtvaartmaatschappij waardoor wij hierin helaas niets voor je kunnen betekenen. 

Klik alstublieft op de onderstaande link, vink jouw luchtvaartmaatschappij aan en volg de stappen.

 

Klik hier om een klacht in te dienen.

Fly.nl Vliegtickets werkt wereldwijd met veel verschillende nationale en internationale airlines samen. Deze combinatie doet meer dan recht aan jouw belangen en is er op gericht jou een zo goedkoop mogelijke vliegticketprijs te presenteren.

Wij beschikken over een uitstekende klantenservice waarbij de kwaliteit gegarandeerd is.

Mocht je vragen hebben dan kun je ons bereiken via ons contactformulier.

Fly.nl is een jonge maar ambitieuze onderneming welke je een onafhankelijk overzicht van alle vluchten en maatschappijen wereldwijd aanbiedt.

 

WAAROM FLY.NL?

Omdat:

  • Wij jou heel graag als klant verwelkomen 

Maar ook omdat:

  • Wij de meest gustige vliegtarieven voor je zoeken
  • Wij een klantvriendelijke en professionele klantenservice hebben
  • Wij met meer dan 1400 luchtvaartmaatschappijen samenwerken
  • Wij de lowcost maatschappijen niet uit de weg gaan

 

En als laatste;

Zijn wij er van overtuigd dat een online bestaansrecht alleen mogelijk is door naar jou te luisteren.

Met deze visie in ons achterhoofd hebben wij samen een mogelijkheid en een kans om van gedachten te wisselen en Fly nog beter te maken.

Mis je iets, heb je tips of adviezen dan horen wij dit graag van jou!!!

Als je door iemand wordt weggebracht kun je eigenlijk altijd wel voor de deur van het vliegveld uitstappen. Deze zone wordt ook wel de 'kiss and ride" zone genoemd.

Indien je zelf met de auto naar het vliegveld komt kun je, afhankelijk van de duur van jouw reis, kiezen voor kort of lang parkeren.

Via onze partner Cheap Parking  kun je eenvoudig een parkeerplek op Schipholreserveren. Zij bieden verschillende mogelijkheden aan waaronder; valet parking en lang parkeren met shuttle service. Een leuk feitje is dat Cheap parking door omroep Max als beste is getest.

 

VALET PARKING

Als je kiest voor valet parking dan kies je eigenlijk voor luxe. Je rijdt namelijk naar de vertrekhal toe en geeft jouw autosleutels aan een gekwalificeerde medewerker. Deze parkeert jouw auto waardoor je geen omkijken meer hebt en direct kunt inchecken. Bij terugkomst staat jouw auto weer netjes op je te wachten zodat je gemakkelijk en snel richting huis kunt.

 

SHUTTLE SERVICE

Met de shuttle service staat jouw auto op slechts drie minuten van de vertrekhal van Schiphol geparkeerd. Je wordt daarna met een luxe shuttle bus richting de vertrekhal gebracht.

 

Skrill is een onderdeel van het welbekende Britse Paysafe en draagt bij aan een jaarlijkse omzet van meer dan 1 miljard dollar.  

De Skrill prepaid creditcard is benoemd tot 's werelds beste prepaid creditcard waarbij jouw veiligheid gegarandeerd is.

Een prepaidcard is een heel handig betaalmiddel als je bijvoorbeeld op reis gaat en wel in het bezit wilt zijn van een creditcard maar niet op de hoge rente van een traditionele creditcard zit te wachten. 

Qua betalingen werkt deze prepaid creditcard precies hetzelfde als een gewone creditcard. Een groot voordeel is dat je geen rente betaalt over het bedrag dat je uitgeeft.

Je waardeert de kaart namelijk voordat je deze wilt gebruiken via Ideal op. Zo komt je bij thuiskomst niet voor vervelende verrassingen te staan. 

De Skrill prepaid creditcard wordt wereldwijd geaccepteerd waarbij je geen BKR registratie dient te overleggen. Hierdoor is deze kaart voor iedereen toegangkelijk.

Het menu van de Skrill website is in het engels. Mocht je hier problemen mee hebben klik dan even op je rechter muisknop en vink "vertalen in het nederlands" aan. 

Let op: Geen enkele prepaid creditcard (ook niet van andere aanbieders) dient als borg voor het huren van een auto. Dit wordt simpelweg door GEEN ENKELE verhuurder geaccepteerd.

Het aanvragen is niet heel moeilijk en gaat als volgt:

  1. Maak een gratis account aan door je gegevens in te vullen
  2. Bedenk een voor jou makkelijk te onthouden 6 cijferige pincode
  3. Klik links in het menu op Skrill card en volg de stappen.

Je dient nu minimaal € 10,- te storten voordat je de kaart kunt aanvragen. Tevens dien je een kopie van je ID af te geven. Zoals tegenwoordig bij elke financiële instantie is dit ook bij Skrill verplicht.  

Vraag de prepaid creditcard HIER aan

Onze privacy policy vind je op onderstaande pagina.

Privacy Policy

Ondanks dat het risico klein is dat een maatschappij failliet gaat raden wij altijd aan om een vliegticket verzekering af te sluiten. Indien je dit niet doet ben je in een dergelijk geval afhankelijk van wat de maatschappij jou ter compensatie aanbiedt. Met een verzekering kun je een claim indienen tot een max van €1500,-.

Mocht je kunnen annuleren met restitutie van gelden dan dien je een aanvraag in bij de betreffende luchtvaartmaatschappij. Houd er rekening mee dat dit proces drie tot zes maanden kan duren. 

 

Fly.nl vergelijkt de diverse luchtvaartmaatschappijen en aanbieders met elkaar. Indien je via Fly.nl een vliegticket vergelijkt dan sluit je een overeenkomst af met een derde partij. Deze partij staat garant voor een correcte afwikkeling van jouw reservering. Voor jouw reservering gelden dan ook de algemene voorwaarden van de betreffende partij. 

Indien mogelijk informeert de luchtvaartmaatschappij je bij een eventuele staking. Zij zullen ook een mogelijke oplossing bieden.

Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn;

  • Restitutie van jouw geld
  • Een omboeking
  • Eventuele andere datum van vertrek

Samen zullen jullie naar een passende oplossing zoeken die match met de algemene voorwaarden van de betreffende maatschappij.

Er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze informatie.

 

Stel dat jij jouw heenreis hebt gemist of overgeslagen dan geldt dit voor een luchtvaartmaatschappij als een zogenoemde "no show" 

De luchtvaarmaatschappij annuleert in zo'n geval de gehele reis. Hierbij is het niet van belang of je overstapt of niet. 

Annuleer daarom jouw ticket of probeer het om te boeken. Ben je te laat dan is jouw ticket helaas ongeldig en ben je jouw geld kwijt.

 

 

Je kunt vervelende verrassingen op reis voorkomen door voor vertrek het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken te controleren.

Controleer HIER het reisadvies.

Op onze website laten wij alle prijzen inclusief toeslagen zien. Bij toeslagen kun je denken aan brandstof, airporttax en veiligheidstoeslagen. Dit zijn toeslagen die elke luchtvaartmaatschappij verplicht dient te berekenen, ongeacht met wie je vliegt of waar je boekt.

Het enige dat wel verschilt zijn de boekingskosten. Fly.nl hanteert hierin het goedkoopste tarief van Nederland. Bij ons betaalt u slechts € 0,- aan boekingskosten. 

Waarom betaal je bij ons geen boekingskosten? Het antwoord is eigenlijk heel simpel; wij krijgen net zoals onze collega aanbieders al een commissie van de airlines.

Hier ben je niet verplicht om dezelfde gegevens in te vullen als bij jouw passagier gegevens. Wel is het van groot belang dat deze gegevens kloppen zodat de luchtvaartmaatschappij jou indien nodig kan bereiken.

Indien er geen vlucht vertrekt op de door jou gewenste datum kun je gebruik maken van de zoekfunctie waarmee je voor en na jouw oorspronkelijke datum kunt zoeken.

Onder deze gegeven wordt verstaan; de naam van de persoon waarop een reservering is geplaatst.

Jouw voornaam en achternaam die je hier invult moeten exact kloppen zoals beschreven in jouw paspoort. Je mag hierbij geen initialen, roepnaam of leestekens invullen. Staat jouw meisjesnaam in je paspoort dan dien je alleen deze in te vullen.

Fly.nl bied je de mogelijkheid om 7 dagen per week, 24 uur per dag vliegtickets of mogelijke combinaties te vergelijken. 

Je vult simpel weg in wanneer en van welke luchthaven je wilt vertrekken. Daarna waar je naar toe wilt vliegen en dit eventueel gecombineerd met een accomodatie. Hierna gaan wij voor je aan het werk!

Op het moment dat je jouw zoekopdracht hebt ingevoerd vergelijken wij de voordeligste tarieven van honderden luchtvaartmaatschappijen voor je. Hierdoor ben je verzekerd van het voordeligste tarief.

  1. Je kiest jouw van en naar bestemming/ luchthaven
  2. Je kiest de datum waarop je wilt vliegen
  3. Je kiest het aantal personen en de klasse 
  4. Klik nu vrijblijvend op "zoek"

Let op dat de zoekfunctie standaard op retour staat ingesteld. Verander dit indien je een enkele reis of meerdere bestemming wilt aandoen.

Nadat je op de zoek button hebt geklikt zoeken wij geheel vrijblijvend de voordeligste tarieven voor je op.

Vervolgens zie je de resultaten verschijnen.Let hierbij goed op de tips die wij aanbieden. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat een vertrek vanaf een ander vliegveld veel goedkoper voor je is.

Je kunt de resultaten filteren om jouw wensen en behoefte nog beter te specificeren. 

Heb je een reis gezien die aan jouw behoefte voldoet dan rest je niets anders meer dan deze te boeken.

De prijs die je ziet is de prijs die betaalt. Wij vragen jou geen extra kosten. 

Vaak zit de vertrekbelasting al bij de prijs van jouw ticket inbegrepen maar op sommige luchthavens kan het voorkomen dat je dit nog moet betalen. Wij begrijpen dat dit erg vervelend is maar kunnen dit, mocht dit voorkomen, helaas niet veranderen. 

Je kunt de vluchtdetails (overstappen, mogelijke stops etc) terugvinden onder het kopje vluchtdetails.

Als je een reservering plaatst is het van groot belang dat je de juiste namen invult. Mocht je dit niet doen is de kans heel groot dat je een compleet nieuw ticket moet aanschaffen. Geld dat je beter aan jouw reis kunt besteden.

Fly.nl is per email uitstekend bereikbaar. Zo kun je eventuele opmerkingen en of vragen over de website via het contactformulier stellen. Daarnaast zijn wij op meerdere social media kanalen zoals facebook, instagram en twitter vertegenwoordigd.

Op jouw e-ticket vind je geen barcode terug. Deze staat wel op jouw boarding pas die je na het inchecken ontvangt.

Een e-ticket gebruik je om in te checken. Dit kun je zowel via internet als op de luchthaven zelf doen. In veel gevallen gaat dit al 24 uur voor vertrek en bij sommige airlines is dit zelfs verplicht.

Via de Check-in pagina van Fly.nl kun je gemakkelijk online inchecken.

 

 

Tegenwoordig ontvang je het ticket per email. Dit zogenaamde e-ticket is de vervanging van het traditionele papieren ticket.

Moch je geen email van de airline hebben ontvangen controleer dan alstublieft jouw spam box. 

 

De Europsese verordening biedt recht op compensatie indien op de luchthaven blijkt dat je vlucht vertraging heeft. 

Omdat er aan het ontvangen van een vergoeding heel veel regels zijn verbonden maken wij bij Fly.nl gebruik van de juristen van Claimingo. Deze juristen werken op No Cure No Pay basis en zijn gespecialiseerd in het indienen van een claim ter compensatie van een vertraging, annulering en of instapweigering.

Klik HIER om direct naar de website van Claimingo te gaan waar je kunt controleren of je recht hebt op een vergoeding. 

 

 

 

 

Een annuleringsverzekering is er voor het geval dat je jouw reis plots moet annuleren of afbreken. 

De vergoeding hangt natuurlijk af van het soort verzekering dat je hebt afgesloten maar over het algemeen worden de niet gebruikte dagen of gehele reis vergoed.

Je dient in Nederland of België woonachtig te zijn om deze verzekering af te kunnen sluiten.

Aangezien het zo maar kan gebeuren dat je jouw reis moet annuleren of afbreken raden wij je aan om een annuleringsverzekering af te sluiten. Hier geldt net als voor een reisverzekering dat je voor een paar euro extra een flink stuk zekerheid inbouwt.

Wij werken samen met de Europeesche Verzekeringen. Klik HIER om een annuleringsverzekering af te sluiten. 

Indien je op reis gaat is de dekking van jouw zorgverzekering verre van voldoende. Je dient hier echt een reisverzekering voor af te sluiten. Een ongeval kan namelijk zou maar onstaat en enorme financiële consequenties voor je hebben.

Zo kan een opname in een amerikaans ziekenhuis tot wel € 25.000,- kosten. Ons advies is dan ook; Neem geen risico en sluit voor die paar euro extra een reisverzekering af.

Met een reisverzekering hoef jij je geen zorgen te maken over jouw bagage, digitale electronica of ongelukken gedurende jouw reis. 

Let goed op alvorens je een verzekering afsluit, de dekking kan per verzekeraar verschillen.

Met een vliegticketgarantie verzekering ontvangt je geld terug indien de vliegmaatschappij failliet gaat. De kans is nihil dat dit gebeurt maar mocht je het zekere voor het onzekere willen nemen dan kun je het beste via onze partner de Europeesche Verzekeringen een verzekering afsluiten.

Wanneer je geen retour ticket hebt gekocht omdat je van plan bent voor langere tijd in het buitenland te verblijven kun je het beste even contact opnemen met de ambassade of het consulaat. Hier gelden namelijk andere regels voor.

Open onderstaande link om een ambassade op te zoeken. Scroll hierbij iets naar beneden waar je alles op alfabet kunt vinden.

Vindt jouw ambassade.

Voor een reis naar Amerika dien je een ESTA aan te vragen. Hierbij maakt het niet uit of je in Amerika verblijft of alleen een overstap gepland hebt. 

Een ESTA kun je zien als een elektronische reistoestemming die je minimaal 72 uur van te voren dient aan te vragen. In de meeste gevallen hoor je binnen een paar minuten of jouw aanvraag is geaccepteerd of niet.

Deze toestemming wordt gelinkd aan jouw paspoortnummer. Zodoende ontvang je hier geen schriftelijk of digitaal bewijs van.

Een ESTA visum is 24 maanden geldig. Mocht je nog in het bezit zijn van een geldige ESTA dan dien je alleen jouw reisgegevens aan te passen.

Voor jouw reis naar Amerika dien je te beschikken over een geldig Nederlands paspoort. Een ID kaart volstaat niet.

Vraag hier jouw ESTA aan.

 

TIP: Eenmaal in Amerika aangekomen kan jouw koffer ter controle door de TSA (lees douane) geopend worden. Mocht dit niet gemakkelijk gaan dan forceren zij de koffer. Dit kun je heel eenvoudig voorkomen door een gecertificeerd TSA slot of koffer aan te schaffen.

Dit is een slot dat de TSA d.m.v. een unieke loper kan openen. Op deze manier blijft jouw koffer onbeschadigd en zijn jouw spullen toch beveiligd. 

Bekijk hier de mogelijkheden

 

Reis je naar Canada dan dien je te beschikken over een ETA. Dit geldt onder andere voor mensen met zowel de Nederlandse als Belgische nationaliteit. Zonder dit zogenaamde ETA visum kom je Canada niet binnen. Tevens dien je in het bezit te zijn van een paspoort dat na terugkomst nog minimaal zes maanden geldig is.

Let op: Jouw paspoort dient bij thuiskomst nog minimaal 6 maanden geldig te zijn. Dus stel dat je 1 week op reis gaat dien je bij vertrek een paspoort bij je te hebben dat nog minimaal 6 maanden en 1 week geldig is. Gaat jouw kind of baby mee op reis dan dient deze ook een reisdocument te hebben.

De geldigheidsduur van een ETA is maximaal 5 jaar en wordt gekoppeld aan jouw paspoort. Mocht jouw paspoort eerder verlopen dan dien je opnieuw een ETA aan te vragen.

 

Via onze Nederlandse partner kun je online een ETA aanvragen. 

Vraag hier jouw ETA aan.

 

 

Het kan voorkomen dat je voor jouw reis een visum nodig hebt. Via onze partner kun je zien of je daadwerkelijk een visum dient aan te schaffen. Mocht dit het geval zijn kun je deze direct online bij hun bestellen.

Indien je niet zeker bent of je een visum nodig hebt raden wij je om het te controleren. Zonder visum krijg je namelijk geen toegang tot het betreffende land.

CONTROLEER HIER OF JE EEN VISUM NODIG HEBT

Maak jouw reis compleet en vraag via onze Nederlandse partner jouw visum aan. Je komt terecht in ons beveiligde FLY.NL account waardoor je 10% korting op jouw aanvraag ontvangt. 

Let op: Klik niet op "afmelden" anders vervalt deze 10% korting.

VRAAG HIER DIRECT JOUW VISUM AAN

Onze algemene voorwaarden vind je op onderstaande pagina.

Algemene voorwaarden

Vliegtuigmaatschappijen zoals bijvoorbeeld KLM, British Airways of United Airlines zien een ticket als een persoonsgebonden document waardoor het helaas niet mogelijk is om het ticket op een andere naam over te zetten.

Staat er een naam verkeerd gespeld, neem dan contact op met de vliegtuigmaatschappij zodat je kunt overleggen of er een mogelijke oplossing bestaat.  

Indien je via een lowcost maatschappij een reis hebt geboekt kun je de naam wel aanpassen. Er zijn zelfs maatschappijen waarbij je het vliegticket kunt overzetten op een andere naam.

Je dient hiervoor naar de website van de betreffende maatschappij te gaan.

 

Bekende lowcost maatschappijen zijn: 

Aer Lingus, Aigle Azur, Air Arabia, Air Arabia Maroc, AirAsia, Air Dolomiti, Atlasjet, Blue Panorama Airlines, Cebu Air, Cityjet, Corendon Airlines, easyJet, Eurowings, Firefly, Flybe, Flyscoot, Frontier Airlines, Germania, Gol, Hop, Interjet, Involatus, Jet2.com, JetBlue, Jetstar Airways, Norwegian, Onur Air, Peach Aviation, Pegasus Airlines, Ryanair, Sky Work, Small Planet, Smart Wings, South West, Spirit Airlines, SunExpress, Thomas Cook Airlines, Tigerair Airways, Transavia, TUI fly, Volaris Costa, Volotea, Vueling, Wizz Air Hungary, WOW Air.

In sommige gevallen is het annuleren van een vliegticket kosteloos maar houdt er rekening mee dat de maatschappijen ook hoge kosten in rekening kunnen brengen. In sommige gevallen kun je zelfs de gehele reissom kwijt zijn. 

Mocht je vragen hebben over het annuleren van jouw vliegticket dan kun je het bete even contact opnemen met de betreffende klantenservice. Zij staan je graag te woord.

 

De wijzigings condities en kosten staan op je boekingsbevestiging. Indien je ze hier niet kunt vinden kun je contact opnemen met de betreffende airline.

Om de datum van jouw ticket te wijzigen dien je goed te kijken naar de voorwaarden. Dit verschilt namelijk nog wel eens en is niet in alle gevallen toegestaan.

Indien je de datum niet kunt wijzigen volgens de aangegeven voorwaarden kunnen wij dit ook niet voor je doen, zelfs niet als je wilt bijbetalen. 

Let daarom voordat je boekt goed op de wijzigingsvoorwaarden. Deze kun je tijdens het boekingsproces nalezen. 

Indien je een reis via een lowcost maatschappij hebt geboekt kun je deze zelf, via de website van de vliegmaatschappij aanpassen. Enkele voorbeelden van een lowcost airline zijn; Transavia, Ryanair of Vueling.

Je dient dan in te loggen met de gegevens van jouw e-ticket waarna je een nieuwe vlucht kunt kiezen. De kosten voor een wijziging zie je nadat je een nieuwe vlucht hebt gekozen.

LET OP; Het kan soms goedkoper zijn om een heel nieuw ticket aan te schaffen dan een wijziging door te voeren.