Informatiebalie

  • U handbagage tot 10kg gratis mee kunt nemen. 
  • U bijna altijd 24 uur voor vertrek online kunt inchecken.
  • U voor vluchten binnen Europa vanaf 2 uur en voor vluchten buiten Europa vanaf 3 uur voor vertrek op de luchthaven kunt inchecken. 
  • Het handig is om 2 weken voor vertrek even te controleren of uw paspoort  nog geldig is en of u een visum nodig heeft.
  • U niet uw roepnaam op het e-ticket mag vermelden.
  • Indien u getrouwd bent u uw meisjesnaam dient in te vullen.

 

 

 

Allereerst van harte gefeliciteerd met deze bijzondere gebeurtenis. Het is voor jullie natuurlijk een enorm spannende tijd waarbij er niets aan het toeval wordt overgelaten.

Mede hierom zijn er regels opgesteld omtrent het vliegen tijdens de zwangerschap. 

Zo mag je, indien je tot 36 weken geen problemen hebt ondervonden, zonder medische verklaring vliegen. Heb je wel problemen gekend tijdens je zwangerschap dan mag je tot 34 weken vliegen. Wel dien je dan in het bezit te zijn van een medische verklaring die tot 7 dagen voor vertrek is afgegeven.

In het kort:

Geen problemen: tot 36 weken vliegen

Wel problemen: tot 34 weken vliegen maar wel met medische verklaring

Bij twijfel: raadpleeg je verloskundige

 

Na 36 weken mag je, hoe goed jij je ook voelt, helaas helemaal niet meer vliegen.

 

Via onderstaande link kunt u zien welke regels en voorwaarden de maatschappij waarmee u vliegt hanteert voor het vervoeren van uw huisdier.

BEKIJK HIER DE VOORWAARDEN VAN UW AIRLINE

 

Bent u die torenhoge rente van een reguliere creditcard ook zo zat en vindt u de rekening die bij thuiskomst op de deurmat ligt ook zo’n domper?

Maak dan net zoals wij zelf gebruik van de Skrill prepaid creditcard. U heeft hiermee een volwaardige Mastercard in handen van het bedrijf Paysafe, één van  ’s werelds grootste en bekendste financiële instelling.

Waarin verschilt een creditcard met de Skrill Mastercard

Bij een normale creditcard leent u in tegenstelling tot de Skrill Mastercard tegen een hoge rente geld (kortlopende lening). Bij de Skrill Mastercard waardeert u het saldo met een bedrag naar keuze op. Dit doet u via iDeal en met uw eigen geld waardoor u geen kortlopende lening aangaat en dus ook geen hoge rente betaalt.

De Skrill card kost slechts €10,- per jaar en is wereldwijd geldig.

Hoe gaat dit in zijn werk

Eigenlijk is dit heel eenvoudig. U maakt via onderstaande link een gratis account aan. Vervolgens voert u een voor u makkelijk te onthouden pincode in en klikt u links in het menu op Skrill card alwaar u de stappen volgt.

De Skrill website is in het Engels

Dit klopt. Ondanks deze taalbarrière hebben wij er toch voor gekozen om met Paysafe samen te werken. Dit bedrijf heeft namelijk een dusdanige omvang  dat de veiligheid van uw geld gegarandeerd is. Aangezien wij als Fly.nl onze naam hieraan verbinden staat veiligheid op nummer 1. 

Daarnaast heeft Skrill een eigen App waarop u precies kunt zien wat u heeft uitgegeven en wat uw saldo is. Deze App is er voor Android en Apple en vindt in de Playstore of Appstore.

Teven is het voor ons erg belangrijk dat u met iDeal kunt opwaarderen. Ook dit is mogelijk bij Skrill.

De site in het Nederlands? No problem!

Klik op uw rechtmuisknop en vink vervolgens “vertalen in het Nederlands” aan.

De taal op de website van Skrill wordt nu automatisch naar het Nederlands vertaald.  

 

MELDT U VIA DEZE LINK GRATIS AAN

 

In die toekomst kunt u via Fly.nl ook een auto huren. Informatie hierover zult u t.z.t. op de website terug kunnen vinden.

Afwijkende bagage zoals fietsen, ski's golftassen en bijvoorbeeld grotere muziekinstrumenten moeten apart worden ingecheckt. De regels hiervoor verschillen per luchtvaartmaatschappij en daarom raden wij u aan om contact op te nemen met de betreffende airline. 

 

Voor baby's tot een leeftijd van 2 jaar mag u in de meeste gevallen babyvoeding en spullen om uw baby te verzorgen aan boord meenemen. Heeft u kinderen tot 11 jaar dan mogen deze ook handbagage aan boord meenemen. 

Houdt u er wel rekening mee dat het kan voorkomen dat uw eigen handbagage ook gebruikt dient te worden voor de verzorgingsproducten van uw baby.

Vaak mag u voor uw baby ook 10 kg bagage (geen handbagage) meenemen. Daarnaast mag een buggy of kinderwagen gratis mee.   

De voorwaarden kunnen nog wel eens wisselen en daarom raden wij altijd aan om de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij te bekijken. Deze link vindt u HIER.

Het komt vaak voor dat de bagage bij een vlucht binnen Europa niet is inbegrepen. Wij raden u dan ook aan dit even goed te controleren voor vertrek. Mocht u toch bagage mee willen nemen dan kunt u dit online of op de luchthaven bijboeken. Let wel; als u dit op de luchthaven bijboekt betaalt u vaak meer dan indien u dit online bijboekt.

Als u geniet van een binnenlandse vlucht bent u eigenlijk altijd verplicht om voor uw bagage (niet de handbagage) te betalen.

U mag bijna altijd handbagage meenemen op uw vlucht. Het aantal toegestane kilo’s en de afmetingen van uw handbagage verschilt per maatschappij. Wilt u meer weten over dit onderwerp kijk dan eens op de website van Schiphol.

Enkele maatschappijen waaronder Ryanair hebben hun policy aangepast. Zo heeft u bij de aankoop van “instappen met prioriteit” + twee maal handbagage, Flexi plus, plus of family plus recht op 1 x extra handbagage. Hierdoor mag u in totaal twee stuks handbagage aan boord meenemen.

U mag hierdoor 1 rolkoffer (55 x 40 x 20cm) van maximaal 10 kg en 1 kleine tas (35 x 20 x 20cm) aan boord meenemen. Let op; Deze koffer moet wel in de bagageruimte boven uw hoofd passen.

Als dit niet het geval is kan Ryanair u een toeslag van € 50,- berekenen.

Indien u met een kind in de leeftijd van 2 tot 11 jaar vliegt mag deze ook handbagage meenemen. Baby’s onder de 2 jaar hebben helaas geen recht op handbagage. Wel mag u in veel gevallen een kinderwagen gratis meenemen.

Mocht u aan het standaard toegestane aantal kilo's niet genoeg hebben dat kunt u tegen betaling extra bagage bijboeken. Deze extra bagage kunt u het beste online, na het ontvangst van uw ticket, op de website van uw vliegmaatschappij bijboeken. Extra bagage online bijboeken is vaak goedkoper dan op de luchthaven zelf.

 

Mocht u tijdens uw vlucht gebruik maken van een overstap dan heeft u vaak geen omkijken naar uw bagage. Als u niet van terminal of vliegveld verwisselt gaat deze namelijk zonder dat u er iets van merkt gewoon mee naar uw bestemming. 

Indien u niet zeker bent controleer dan op het moment dat u incheckt of u de bagage op de lopendeband kunt laten staan of deze opnieuw moet inchecken. 

Let er op dat u bij een overstap in Amerika in verband met de veiligheid verplicht bent om uw bagage van de band te halen en deze weer opnieuw in te checken.  

 

Mocht u besluiten om buiten de EU te reizen dan is het in veel gevallen geen probleem om 1 bagagestuk van 20 tot 23 kilo bij u te hebben. Helaas verschilt dit per luchtvaartmaatschappij waardoor wij u aanraden om dit voor vertrek even op uw ticket na te kijken.

 

U kunt er van uit gaan dat elke luchtvaartmaatschappij hier zijn eigen regels op na houdt en deze ook nog wel eens wil aanpassen. Daarom is het voor u het handigste om even naar de website van de luchtvaartmaatschappij te gaan en de actuele stand van zaken te bekijken. Deze link vindt u HIER.

Vaak kunt u trouwens gedurende het boekingsproces al zien welke voorwaarden er voor u van toepassing zijn. 

 

Wij bieden verschillende mogelijkheden aan om de kosten van uw vliegticket te kunnen voldoen. 

 

IDEAL

Middels een IDEAL betaling kunt u online overboeken via uw eigen vertrouwde internetbankier omgeving. Dit is mogelijk voor de volgende banken; ABN-AMRO, ASN bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS bank, SNS regio bank en Tridios bank. Er worden hiervoor geen extra kosten in rekening gebracht. Wilt u meer informatie over een IDEAL betaling klik dan op deze link

 

BANKCONTACT

Deze vorm van betalen komt voornamelijk in België voor en te gebruiken middels een kleine toeslag. Woont u in Nederland dan raden wij IDEAL aan.

 

 

 

 

De Europsese verordening biedt recht op compensatie indien op de luchthaven blijkt dat uw vlucht vertraging heeft. 

Omdat er aan het ontvangen van een vergoeding heel veel regels zijn verbonden maken wij bij Fly.nl gebruik van de juristen van Claimingo. Deze juristen werken op No Cure No Pay basis en zijn gespecialiseerd in het indienen van een claim ter compensatie van een vertraging, annulering en of instapweigering.

Klikt u HIER om direct naar de website van Claimingo te gaan waar u kunt controleren of u recht heeft op een vergoeding. 

Heeft u een specifieke vraag over uw boeking dan kunt u het beste een email sturen aan: info@fly.nl

 

Heeft u een algemene vraag over Fly.nl dan kunt u het onderstaande contactformulier gebruiken.

Neem contact op.

Indien u met een groep wilt boeken is het handig als u even telefonisch contact opneemt met de klantenservice. Zij helpen u graag verder.

Let er op dat indien u voor een groep individuele tickets wilt aanschaffen een luchtvaartmaatschappij gerechtigd is om deze te annuleren. Het maakt hierbij niet uit of deze over meerdere boekingen zijn verdeeld. Wij raden u dan ook aan om dit niet te doen en gewoon als groep te boeken.

Helaas wordt er bij geen enkele maatschappij korting gegeven op vliegtickets voor groepen.

 

Indien u in totaal met 10 of meer mensen reist wordt u als groep gezien. De mogelijkheid bestaat dan helaas niet om individuele tickets te boeken. 

In die toekomst kunt u via Fly.nl ook een hotelkamer boeken. Informatie hierover zult u t.z.t. op de website terug kunnen vinden.

 

Via onderstaande link kunt u zien welke regels en voorwaarden de maatschappij waarmee u vliegt hanteert voor het vervoeren van uw huisdier.

BEKIJK HIER DE VOORWAARDEN VAN UW AIRLINE

Inchecken gaat helaas niet bij ons maar dient u op de website van de maatschappij waarmee u vliegt te doen. Klik hiervoor bovenaan in het menu op "Check-in" en kies de betreffende maatschappij. Er verschijnt nu een scherm waar u op online check-in klikt.

Vervolgens vult u gevraagde gegevens in, kiest u een stoel en boekt u indien gewenst bagage bij.

Vervolgens print u de instapkaart uit.

Het komt soms voor dat u niet online kunt inchecken. Maakt u zich dan geen zorgen, u kunt dan gewoon op de luchthaven inchecken. 

Daarentegen komt het bij sommige airlines ook voor dat u verplicht bent om online in te checken. Enige voorbeelden hiervan zijn; Easyjet, Ryan Air en Wizzair. Bij deze maatschappijen betaalt u extra indien u op de luchthaven incheckt. Dit alles staat beschreven op de boekingsbevestiging.

U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het tijdig inchecken en boarden. Houdt u er dan ook rekening mee dat de luchtvaartmaatschappij u mag weigeren indien u te laat bent. 

Online inchecken is bijna altijd 24 uur voor vertrek mogelijk via de website van uw betreffende luchtvaartmaatschappij. 

Een groot voordeel van online inchecken is dat u alleen uw bagage maar hoeft af te geven en vervolgens direct door naar de douane kunt lopen. 

 

Hoe laat u op de luchthaven aanwezig moet zijn hangt af van de manier waarop u wilt inchecken en waar u naar toe vliegt. 

Bij ONLINE INCHECKEN dient u de volgende tijden aan te houden:

  • Vlucht binnen Europa +/- 1,5 uur
  • Vlucht buiten Europa +/- 2 uur 

 

Bij INCHECKEN OP DE LUCHTHAVEN dient u de volgende tijden aan te houden:

  • Vluchten binnen Europa +/- 2 uur
  • Vluchten buiten Europa +/- 3 uur 

 

Ondanks dat wij ons uiterste best doen kan het helaas gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent met de klantenservice. Dit vinden wij erg vervelend en horen dan ook graag van u om welke medewerker het ging en wat er precies is fout gegaan. Stuurt u alstublieft een email naar info@fly.nl zodat wij onze uiterste best kunnen doen om uw klacht naar behoren op te lossen.  

Ik ga er niet van uit maar wanneer wij uw klacht niet naar behoren hebben kunnen oplossen kunt u zich wenden tot de Thuiswinkel Geschillencommissie of Online Geschillen Beslechting.

Bent u ontevreden over de vlucht zelf, de manier waarop de afhandeling van uw bagage heeft plaats gevonden of hoe het inchecken is verlopen dan dient u via onderstaande link de betrokken luchtvaartmaaschappij te benaderen. Deze klachten vallen namelijk onder de verantwoordelijkheid van de luchtvaartmaatschappij waardoor wij hierin helaas niets voor u kunnen betekenen. 

Klikt u alstublieft op de onderstaande link, vink uw luchtvaartmaatschappij aan en volg de te nemen stappen.

 

Klik hier om een klacht in te dienen.

Fly.nl is een samenwerking aangegaan met Ebird Travel. Deze combinatie doet meer dan recht aan uw belangen en is gericht op een betekenisvolle ambitie.

Hierdoor beschikken wij over een uitstekende klantenservice en is de kwaliteit gegarandeerd.

Mocht u vragen hebben dan kunt u ons bereiken via ons contactformulier.

Fly.nl is een jonge maar ambitieuze onderneming welke u een onafhankelijk overzicht van alle vluchten en maatschappijen wereldwijd aanbiedt.

 

WAAROM FLY.NL?

Omdat:

  • Wij u als jonge onderneming graag als klant verwelkomen 

Maar ook omdat:

  • Wij de prijzen NIET verhogen als u vaker zoekt
  • Wij een klantvriendelijke en professionele klantenservice hebben
  • Wij de meest gunstige vliegtarieven hanteren
  • Wij met alle luchtvaartmaatschappijen samenwerken
  • Wij de lowcost maatschappijen niet uit de weg gaan

 

En als laatste;

Zijn wij er van overtuigd dat een online bestaansrecht alleen mogelijk is door naar u te luisteren.

Met deze visie in ons achterhoofd is er voor u een mogelijkheid en voor ons een kans ontstaan om samen van gedachten te wisselen.  

Mist u iets, heeft u tips of adviezen dan horen wij dit graag van u!!!

Als u door iemand wordt weggebracht kunt u eigenlijk altijd wel voor de deur van het vliegveld uitstappen. Deze zone wordt ook wel de 'kiss and ride" zone genoemd.

Indien u zelf met de auto naar het vliegveld komt kunt u, afhankelijk van de duur van uw reis, kiezen voor kort of lang parkeren.

Via onze partner Cheap Parking  kunt u eenvoudig een parkeerplek op Schipholreserveren. Zij bieden verschillende mogelijkheden aan waaronder; valet parking en lang parkeren met shuttle service. Een leuk feitje is dat Cheap parking door omroep Max als beste is getest.

 

VALET PARKING

Als u kiest voor valet parking dan kiest u eigenlijk voor luxe. U rijdt namelijk naar de vertrekhal toe en geeft uw autosleutels aan een gekwalificeerde medewerker. Deze parkeert uw auto waardoor u geen omkijken meer heeft en direct kunt inchecken. Bij terugkomst staat uw auto weer netjes op u te wachten waardoor u gemakkelijk en snel richting huis kunt.

 

SHUTTLE SERVICE

Met de shuttle service staat uw auto op slechts drie minuten van de vertrekhal van Schiphol geparkeerd. U wordt daarna met een luxe shuttle bus richting de vertrekhal gebracht.

 

Skrill is een onderdeel van het welbekende Britse Paysafe en draagt bij aan een jaarlijkse omzet van meer dan 1 miljard dollar.  

De Skrill prepaid creditcard is benoemd tot 's werelds beste prepaid creditcard waarbij uw veiligheid is gegarandeerd.

Een prepaidcard is een heel handig betaalmiddel als u bijvoorbeeld op reis gaat en wel in het bezit wilt zijn van een creditcard maar niet op de hoge rente van een traditionele creditcard zit te wachten. 

Qua betalingen werkt deze prepaid creditcard precies hetzelfde als een gewone creditcard met als voordeel dat u geen rente betaalt over het bedrag dat u uitgeeft.

U waardeert de kaart namelijk voordat u deze wilt gebruiken via Ideal op. Zo komt u bij thuiskomst niet voor vervelende verrassingen te staan. 

De Skrill prepaid creditcard is wordt wereldwijd geaccepteerd waarbij u geen BKR registratie dient te overleggen. Hierdoor is deze kaart voor iedereen toegangkelijk.

Het menu van de Skrill website is in het engels. Mocht u hier problemen mee hebben klik dan even op uw rechter muisknop en vink "vertalen in het nederlands" aan. 

Let op: Geen enkele prepaid creditcard (laat u door andere niets wijs maken) dient als borg voor het huren van een auto. 

Het aanvragen is niet heel moeilijk en gaat als volgt:

  1. Maak een gratis account aan door uw gegevens in te vullen
  2. Bedenk een voor u eenvoudig te onthouden 6 cijferige pincode
  3. Klik links in het menu op Skrill card en volg de stappen.

U dient nu minimaal € 10,- te storten voordat u de kaart kunt aanvragen en een kopie van uw ID af te geven. Zoals tegenwoordig bij elke financiële instantie is dit ook bij Skrill verplicht.  

Vraag HIER aan

Onze privacy policy vindt u op onderstaande pagina.

Privacy Policy

Ondanks dat het risico klein is dat een maatschappij failliet gaat raden wij altijd aan om een vliegticket verzekering af te sluiten. Indien u dit niet doet bent u in een dergelijk geval afhankelijk van wat de maatschappij u ter compensatie aanbiedt. Met een verzekering kunt u tot een max van €1500,- een claim indienen

Mocht u kunnen annuleren met restitutie van de gelden dan dienen wij een aanvraag bij de betreffende luchtvaartmaatschappij voor u in. Houdt u er rekening mee dat dit proces drie tot zes maanden kan duren. 

 

Fly.nl bemiddelt tussen diverse partijen. Indien u bij Fly.nl een vliegticket boekt dan sluit u een overeenkomst af met een derde partij. Deze partij staat garant voor een correcte afwikkeling van uw reservering. Voor uw reservering gelden dan ook de algemene voorwaarden van de betreffende partij. 

Mocht er bij een vliegmaatschappij een staking plaatsvinden dan informeren wij u indien mogelijk. Deze informatie komt direct van de luchtvaartmaatschappij . Zij zullen ook een mogelijke oplossing bieden.

Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn;

  • Restitutie van uw geld
  • Een omboeking
  • Eventuele andere datum van vertrek

Samen zullen wij naar een passende oplossing zoeken die match met de algemene voorwaarden van de betreffende maatschappij.

 

Stel dat u uw heenreis heeft overgeslagen of gemist dan geldt dit voor een luchtvaartmaatschappij als een zogenoemde "no show" 

De luchtvaarmaatschappij annuleert in zo'n geval de gehele reis. Hierbij is het niet van belang of u overstapt of niet. 

Annuleer daarom uw ticket of probeer het om te boeken. Bent u te laat dan is uw ticket helaas ongeldig en bent u uw geld kwijt.

 

 

U kunt vervelende verrassingen op reis voorkomen door voordat u vertrekt alle risico’s en andere belangrijke informatie in het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken te controleren.

Controleer HIER uw reisadvies.

Op onze website laten wij alle prijzen inclusief toeslagen zien. Bij toeslagen kunt u denken aan brandstof, airporttax en veiligheidstoeslagen. Dit zijn toeslagen die u verplicht betaalt, ongeacht met wie u vliegt of waar u boekt.

Het enige dat wel verschilt zijn de boekingskosten. Fly.nl hanteert hierin het goedkoopste tarief van Nederland. Bij ons betaalt u slechts € 24,50

Waarom betaalt u overal boekingskosten? Het antwoord is eigenlijk heel simpel, ook wij moeten werk verrichten voordat u een vliegticket kunt boeken. 

Voordat u afrekent ziet u het totaal bedrag dat u dient te betalen. Dit is dus inclusief boekingskosten en eventuele verzekeringen.

 

Hier bent u niet verplicht om dezelfde gegevens in te vullen als bij uw passagier gegevens. Wel is het van groot belang dat deze gegevens kloppen zodat wij u indien nodig kunnen bereiken.

Indien er geen vlucht vertrekt op de door u gewenste datum kunt u gebruik maken van de zoekfunctie waarmee u voor en na uw oorspronkelijke datum kunt zoeken.

Onder deze gegeven wordt verstaan; de naam van de persoon waarop een reservering is geplaatst.

Uw voornaam en achternaam die u hier invult moeten exact kloppen met zoals deze beschreven staat in uw paspoort. U mag hierbij geen initialen, roepnaam of leestekens invullen. Staat uw meisjesnaam in uw paspoort dan dient u alleen deze in te vullen.

Fly.nl biedt u de mogelijkheid om 7 dagen per week, 24 uur per dag vliegtickets of mogelijke combinaties te boeken. 

U vult simpel weg in wanneer, van welke luchthaven u wilt vertrekken en waar u naar toe wilt vliegen dit eventueel gecombineerd met een accomodatie. Hierna gaan wij voor u aan het werk!

Op het moment dat u uw zoekopdracht heeft ingevoerd controleren wij de voordeligste tarieven van honderden luchtvaartmaatschappijen voor u. Hierdoor bent u verzekerd van het op dat moment geldende voordeligste tarief.

  1. U kiest uw van en naar bestemming/ luchthaven
  2. U kiest de datum waarop u wilt vliegen
  3. U kiest het aantal personen en de klasse 
  4. Klik nu vrijblijvend op "zoek"

Let op dat de zoekfunctie standaard op retour staat ingesteld. Verander dit indien u een enkele reis of meerdere bestemming wilt aandoen.

Nadat u op de zoek button heeft geklikt zoeken wij geheel vrijblijvend de voordeligste tarieven voor u op.

Vervolgens ziet u de resultaten verschijnen.Let hierbij goed op de tips die wij aanbieden. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat u een vertrek vanaf een ander vliegveld veel goedkoper voor u is.

U kunt de resultaten filteren om uw wensen en behoefte nog beter te specificeren. 

Heeft u een reis gezien die aan uw behoefte voldoet dan rest u niets anders meer dan deze te boeken.

De prijs die u ziet is altijd exclusief eenmalige boekingskosten van € 24,50

Vaak zit de vertrekbelasting al bij de prijs van uw ticket inbegrepen maar op sommige luchthavens kan het voorkomen dat u dit nog moet betalen. Wij begrijpen dat dit erg vervelend is maar kunnen dit, mocht dit voorkomen, helaas niet veranderen. 

U kunt uw vluchtdetails (overstappen, mogelijke stops etc) terugvinden onder het kopje vluchtdetails.

Als u een reservering plaatst is het van groot belang dat u de juiste namen invult. Mocht u dit niet doen is de kans heel groot dat u een compleet nieuw ticket moet aanschaffen. Geld dat u beter op uw reis kunt besteden.

Fly.nl is op per email uitstekend bereikbaar. Zo kunt u vragen over uw ticket aan onze helpdesk stellen en eventuele opmerkingen en of vragen over de website via het contactformulier. Daarnaast zijn wij op meerdere social media kanalen zoals facebook, instagram en twitter vertegenwoordigd.

U vindt op uw e-ticket geen barcode terug. Deze staat wel op uw boarding pas die u na het inchecken ontvangt.

Een e-ticket gebruikt u om in te checken. Dit kunt u zowel via internet als op de luchthaven zelf doen. In veel gevallen gaat dit al 24 uur voor vertrek en bij sommige airlines is dit zelfs verplicht.

Via de Check-in pagina van Fly.nl kunt u gemakkelijk online inchecken.

 

 

Tegenwoordig ontvangt u het ticket per email. Dit zogenaamde e-ticket is de vervanging van het traditionele papieren ticket.

Mocht u geen email van ons hebben ontvangen controleert u dan alstublieft uw spam box. 

 

De Europsese verordening biedt recht op compensatie indien op de luchthaven blijkt dat uw vlucht vertraging heeft. 

Omdat er aan het ontvangen van een vergoeding heel veel regels zijn verbonden maken wij bij Fly.nl gebruik van de juristen van Claimingo. Deze juristen werken op No Cure No Pay basis en zijn gespecialiseerd in het indienen van een claim ter compensatie van een vertraging, annulering en of instapweigering.

Klikt u HIER om direct naar de website van Claimingo te gaan waar u kunt controleren of u recht heeft op een vergoeding. 

 

 

 

 

Een annuleringsverzekering is er voor het geval dat u uw reis plots moet annuleren of afbreken. 

De vergoeding hangt natuurlijk af van het soort verzekering dat u heeft afgesloten maar over het algemeen worden de niet gebruikte dagen of gehele reis vergoed.

U dient woonachtig te zien in Nederland of België om deze verzekering te kunnen afsluiten.

Aangezien het zo maar kan gebeuren dat u uw reis moet annuleren of afbreken raden wij u aan om een annuleringsverzekering af te sluiten. Hier geldt net als voor een reisverzekering dat u voor een paar euro extra een flink stuk zekerheid inbouwt.

Indien u op reis gaat is de dekking van uw zorgverzekering verre van voldoende. U dient hier echt een reisverzekering voor af te sluiten. Een ongeval kan namelijk zou maar onstaat en enorme financiële consequenties voor u hebben.

Zo kan een opname in een amerikaans ziekenhuis tot wel € 25.000,- kosten. Ons advies is dan ook; Neem geen risico en sluit voor die paar euro extra een reisverzekering af.

Met een reisverzekering hoeft u zich geen zorgen te maken over uw bagage, digitale electronica of ongeluk gedurende uw reis. 

Let goed op alvorens u een claim indient, dit kan per verzekeraar verschillen.

Met een ticket garantie verzekering ontvangt u geld terug indien de vliegmaatschappij failliet gaat. De kans is nihil dat dit gebeurt maar mocht u het zekere voor het onzekere willen nemen dan kunt u het beste via onze partner de Europeesche Verzekeringen een verzekering afsluiten.

Wanneer u geen retour ticket heeft gekocht omdat u van plant bent voor langere tijd in het land van bestemming te verblijven kunt u het beste even contact opnemen met de ambassade of het consulaat. Hier gelden namelijk andere regels voor.

Open onderstaande link om uw ambassade op te zoeken. Scroll hierbij iets naar beneden waar u op alfabet kunt zoeken.

Vindt uw ambassade.

Voor een reis naar Amerika dient u een ESTA aan te vragen. Hierbij maakt het niet uit of u in Amerika verblijft of alleen een overstap gepland heeft. 

Een ESTA kunt u zien als een elektronische reistoestemming die u minimaal 72 uur van te voren dient aan te vragen. In de meeste gevallen hoort u binnen een paar minuten of uw aanvraag geaccepteerd is.

Deze toestemming wordt gelinkd aan uw paspoortnummer. Zodoende ontvangt u hier geen schriftelijk of digitaal bewijs van.

Een ESTA visum is 24 maanden geldig. Mocht u nog in het bezit zijn van een geldige ESTA dan dient u alleen uw reisgegevens aan te passen.

Voor uw reis naar Amerika dient u te beschikken over een geldig Nederlands paspoort. Een ID kaart volstaat niet.

Vraag hier uw ESTA aan.

 

TIP: Eenmaal in Amerika aangekomen kan uw koffer ter controle door de TSA (lees douane) geopend worden. Mocht dit niet gemakkelijk gaan dan forceren zij de koffer. Dit kunt heel eenvoudig voorkomen door een gecertificeerd TSA slot of koffer aan te schaffen.

Dit is een slot dat de TSA d.m.v. een unieke loper kan openen. Op deze manier blijft uw koffer onbeschadigd en zijn uw spullen toch beveiligd. 

Bekijk hier de mogelijkheden

 

Reist u naar Canada dan dient u te beschikken over een ETA. Dit geldt onder andere voor mensen met zowel de Nederlandse als Belgische nationaliteit. Zonder dit zogenaamde ETA visum komt u Canada niet binnen. Tevens dient u in het bezit te zijn van een paspoort dat na terugkomst nog minimaal zes maanden geldig is.

Let op: Uw paspoort dient bij thuiskomst nog minimaal 6 maanden geldig te zijn. Dus stel dat u 1 week op reis gaat dient u bij vertrek een paspoort bij u te hebben dat nog minimaal 6 maanden en 1 week geldig is. Gaat uw kind of baby mee op reis dan dient deze ook een reisdocument te hebben.

De geldigheidsduur van een ETA is maximaal 5 jaar en wordt gekoppeld aan uw paspoort. Mocht uw paspoort eerder verlopen dan dient u opnieuw een ETA aan te vragen.

 

Via onze Nederlandse partner kunt u online een ETA aanvragen. 

Vraag hier uw ETA aan.

 

 

Het kan voorkomen dat u voor uw reis een visum nodig heeft. Via onze partner kunt u zien of u daadwerkelijk een visum dient aan te schaffen. Mocht dit het geval zijn kunt u deze direct online bij hun bestellen.

Indien u niet zeker bent of u een visum nodig heeft raden wij u om het te controleren. Zonder visum krijgt u namelijk geen toegang tot het betreffende land.

CONTROLEER HIER OF U EEN VISUM NODIG HEEFT

Maak uw reis compleet en vraag via onze Nederlandse partner uw visum aan. U komt terecht in ons beveiligde FLY.NL account waar u gemakkelijk uw aanvraag kunt indienen.

Let op: Klik niet op afmelden voordat u uw aanvraag heeft afgerond, anders vervalt de 10% korting.

VRAAG HIER DIRECT UW VISUM AAN

Heeft u vragen? Neem dan contact op met de CIBT helpdesk via 070 -315 02 75

Onze algemene voorwaarden vindt u op onderstaande pagina.

Algemene voorwaarden

Lijndienst maatschappijen zoals KLM, British Airways of United Airlines zien een ticket als een persoonsgebonden document waardoor het helaas niet mogelijk is om het ticket over te zetten op naam van een ander.

Staat er een naam verkeerd gespeld, neem dan contact op zodat wij met de betreffende maatschappij kunnen overleggen of er een mogelijke oplossing bestaat.  

Indien u via een lowcost maatschappij een reis heeft geboekt kunt u de naam wel aanpassen. Er zijn zelfs maatschappijen waarbij u het vliegticket kunt overzetten op een andere naam.

U dient hiervoor naar de website van de betreffende maatschappij waarmee u vliegt te gaan.

 

Bekende lowcost maatschappijen zijn: 

Aer Lingus, Aigle Azur, Air Arabia, Air Arabia Maroc, AirAsia, Air Dolomiti, Atlasjet, Blue Panorama Airlines, Cebu Air, Cityjet, Corendon Airlines, easyJet, Eurowings, Firefly, Flybe, Flyscoot, Frontier Airlines, Germania, Gol, Hop, Interjet, Involatus, Jet2.com, JetBlue, Jetstar Airways, Norwegian, Onur Air, Peach Aviation, Pegasus Airlines, Ryanair, Sky Work, Small Planet, Smart Wings, South West, Spirit Airlines, SunExpress, Thomas Cook Airlines, Tigerair Airways, Transavia, TUI fly, Volaris Costa, Volotea, Vueling, Wizz Air Hungary, WOW Air.

In sommige gevallen is het annuleren van een vliegticket kosteloos maar houdt er rekening mee dat de maatschappijen ook hoge kosten in rekening kunnen brengen. In sommige gevallen kunt u zelfs de gehele reissom kwijt zijn. 

Mocht u vragen hebben over het annuleren van uw vliegticket dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Zij staan u graag te woord.

 

De wijzigings condities en kosten staan op uw boekingsbevestiging. Indien u ze hier niet kunt vinden kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Om de datum van uw ticket te wijzigen dient u goed te kijken naar de voorwaarden. Dit verschilt namelijk nog wel eens en is niet in alle gevallen toegestaan.

Indien u de datum niet kunt wijzigen volgens de aangegeven voorwaarden kunnen wij dit ook niet voor u doen, zelfs niet als u wilt bijbetalen. 

Let daarom voordat u boekt goed op de wijzigingsvoorwaarden. Deze kunt u tijdens het boekingsproces nalezen. 

Indien u een reis via een lowcost maatschappij heeft geboekt kunt u deze zelf, via de website van de maatschappij waarmee u vliegt, aanpassen. Enkele voorbeelden van een lowcost airline zijn; Transavia, Ryanair of Vueling.

U dient in te loggen met de gegevens op uw e-ticket waarna u een nieuwe vlucht kunt kiezen. De kosten voor een wijziging ziet nadat u uw nieuwe vlucht heeft gekozen.

LET OP; Het kan soms goedkoper zijn om een heel nieuw ticket aan te schaffen dan een wijziging door te voeren.

Mist u informatie ?